Vi prøver blodspor

with 2 comments

Jeg synes jo det meste med hund ser kjekt ut og jeg har alltid hatt lyst til å prøve blodspor, så da jeg så det ble arrangert kurs i den lokale hundeklubben, så meldte jeg meg og Ida på. Ida er en fin prøveklut hun, med på alt og gjør stort sett alltid sitt beste. Jeg er usikker på hva slags spor jeg vil ha på de andre to enda, så jeg vil ikke blande inn for mye der foreløpig.

I går var det teori, og i dag hadde vi litt praksis. Det første vi gjorde var å introdusere alle hundene for skank og blod. Det er visstnok ikke uvanlig at noen hunder synes det er litt rart med det samme, så det gjorde vi utenfor spor. Ida.. vel, hun var Ida. Holdt å rive meg overende da jeg kom med skanken, prøvde å spise den opp og heiv seg over blodet. Jadda, den ble noget tent kan man vel si? Neste steg skulle vi jo egentlig bare hoppet elegant over, men vi var sammen to og to og mens ene fører holdt hunden, skulle den andre ha litt blod på skanken og dra den bortetter marken, for så å gjemme den i enden av det som da ble et slags minispor. For en driftig hund som nå allerede er tent på dette nye yummy greiene, så var da det en påvirkning hun kanskje ikke skulle hatt, hehe. Jeg klarte vel såvidt det var å holde igjen i lina, og jeg klarte vel såvidt det var å berge skanken før hun.. ehm.. parterte den videre.

Etterpå la vi hvert vårt spor til egen hund, med oppspark i starten, et par vinkler og med skanken i enden. Ida gikk som et godstog, men var stort sett nøyaktig og hun ble selvsagt helt henrykt når hun endelig fant igjen den skanken hun hadde fått smaken på tidligere. Vi bytta med pølse for å redde skanken såpass at vi skal kunne bruke den igjen. Jeg tror vi kan konkludere med at dette var himmelrike for Ida. Vi har fått hjemmelekse å gå et spor før to nye dager med kurs i neste uke. Vi gleder oss til fortsettelsen. 😀

Knipsa et par bilder med mobilen i dag. Dessverre så hadde jeg nok med med selv, Ida og skank i hennes spor så fikk ikke tatt noe bilde av henne.
En ung Jämthund er ferdig med sitt spor. Skanker er fine greier!

Ida venter på å få gå sitt spor

Vel hjemme og en belgerjente som er veldig fornøyd med dagen

Written by Carina

28. mai 2014 kl. 22:25

Publisert i Bildeblogg, Blodspor

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Så gøy at du prøver blodspor:) Jeg og Prima synes det er gøy og spennende. Lykke til videre

    Prima

    2. juni 2014 at 08:36

  2. Blodspor driver vi også med, kjempegøy for hundene å få bruke nesen slik 🙂

    Lill-Iren

    6. juli 2014 at 23:24


Legg igjen en kommentar