Ymse

with 5 comments

Dette blir nok en roteblogg, bare for å fortelle litt om hva som skjer her for tiden. Vi er altså for øyeblikket på besøk hos ei kjempetrivelig dame ved navn Toril, i Eidsvoll. Siden jeg alllerede var et stykke sørover i Sverige hadde jeg lyst til å kjøre til østlandet i stedet for å dra hjem, og dermed få besøkt valpene på kennel Nanduhria siden jeg skal ha en derfra som skal ut på for. Superkjekke valper er det, blir nok noen flere besøk der før vi drar hjem. Nå er også stamtavlenavnet til frøkna bestemt, og det blir Nanduhria’s Helluin. Kristine på Nanduhria bruker navn fra Tolkiens verden, og da falt jeg litt for dette. Fra Encyclopedia of Arda: The brightest of Varda’s stars. The name in Middle-earth for the star today known as the Dog Star, Sirius.

Ellers har Zofia vært igjennom helsetestene sine, og resultatet ble A på albuer, øyenlyst fri, men dessverre med en C på ene hofta. Dette vil heldigvis Zofia neppe noengang merke noe til, men det er da bestemt at hun ikke skal gå i avl her hos meg. Zofia er en svært trivelig og omgjengelig frøken, men det er ikke nok til å forsvare avl på C-hofter mener nå jeg. Leter forøvrig fortsatt til et aktivt hjem til henne. 🙂

Cane skal til dyrlegen nå på tirsdag, han har nemlig knekt et par tenner som vi skal få tatt ut. Han plages ikke nevneverdig med det, men det iser nok en del, spesielt når han drikker kaldt vann ute. Så da er det like greit å få de vekk. 🙂

Det er nokså rolige dager her for tiden, Toril har stor hage så hundene går litt inn og ut som de vil. Merker at de trives med det. I går var vi ute på en aldri så liten badetur, det tror jeg de syntes var kjekt. Toril har tatt litt bilder både her og fra badingen som jeg fått låne til bloggen, tusen takk! 🙂


Ida


Ida tv. og Zofia


Ida sin første frivillige svømmetur


Arok og Zofia


Jeg forsøker å børste Zofia og Arok skal absolutt være med, så han driver og hopper opp på det bordet hele tiden. 😛

Written by Carina

22. juli 2010 kl. 10:58

5 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. 🙂
    Så heldig går det an å være når man ikke tenker før man åpner huset for folk og dyr:-)
    Til og med børstingen tar gjesten seg av….:-) Arok spør nemlig ikke,han skal bare han…..
    Jeg koser meg med dere alle Carina:-)

    Toril

    22. juli 2010 at 11:29

    • Haha, Arok er bare superskjønn!

      Og takk det samme! 😉

      Carina

      23. juli 2010 at 19:35

  2. Det navnet passet jo perfekt!! Klokt valg 😉 Jeg klarer ikke å bestemme meg jeg da, syntes det var få navn på H som passet bra til ei llita frøken.. så har du noen tips så taes de godt imot 😀
    Godt dere koser dere på tur alle sammen 😉 Gleder meg vilt til å treffe deg og dine 😀

    Så kjedelig at Cane har fått noen ødelagte tenner, det er så fort gjort 😦 Håper det ordner seg 😉

    Veronica

    22. juli 2010 at 18:23

  3. Gratulerer med valpeplaner nok en gang, heldiggris 😀
    Koselige bilder også, skjønne Arok *ler*

    ellieogco

    25. juli 2010 at 10:39


Legg igjen en kommentar